Hazánkban a villamosenergia hálózattal kapcsolatoban lévő (azaz nem szigetüzemű) lakossági napelem rendszer telepítésének első lépcsője, hogy legyen a birtokunkban MGT. Ennek megléte jelenti, hogy engedélyezett a rendszer telepítése és hálózatra kötése. Mondjuk is, merre tovább, ha ez már a birtokában van. Vagyis, így néz ki a telepítés a Yuxtánál.
Megvan az MGT-m, mi jön most?
Az MGT-t szakértőink segítenek átlátni, értelmezni és felvázolni a lehetőségeket. Szerepel benne többek között, hogy az illető mekkora teljesítményű inverterre adta be az igényt, viszont kizárólag a helyszíni felmérést követően tudjuk az ügyféllel közösen „testreszabni” a napelemes rendszert. Az opciók száma szerencsére gyakorlatilag végtelen. A rendszer kialakítása függ például az ingatlan lehetőségeitől (tájolás, tető mérete, formája, típusa, árnyékhatások), függ az ügyfél igényeitől (vizuális igények pl. fekete napelemek és tartók, földre telepítések, egyedi elhelyezés, stb,) és függ a fedezni kívánt fogyasztás méretétől is. Ezekből a közösen egyeztetett igényekből kikalkuláljuk, hogy a napelem rendszerhez milyen elemek szükségesek.
Aktuális kapacitásunk szerint felmérést az első egyeztetést követő körülbelül 3 munkanapon belül vállalunk. Budapesti székhelyű cégként a fővárosba, és a környező településekre hamarabb tudunk kiszállni, de távolabbi helyszínekre is elmegyünk.
A felmérés után 2-3 munkanappal küldünk árajánlatot, amelyet illetően rugalmasak vagyunk – alkalmazkodunk, amennyiben kisebb, nagyobb, vagy más rendszert szeretne az igénylő. Elfogadást követően készítjük és küldjük a szerződést; 50%-os előleggel dolgozunk, mely jellemzően a telepítéshez szükséges anyagok árát fedezi. A szerződéskötés és az előleg térítése után elkészítjük a tervet és a csatlakozási dokumentációt, amelyet az áramszolgáltató felé kell benyújtani. Erre 1-2 héten belül megérkezik a jóváhagyás. Közben egyeztetjük a telepítési időpontot a telepítő csapatunkkal, és 3-4 héten belül indulunk is telepíteni.
A nagy nap: így zajlik a telepítés
Az időpont fixálásáért telepítőink keresik fel ügyfelünket, jellemzően 1 héttel korábban. A kijelölt nap reggelén érkezik 3 fős csapatunk: 1 villanyszerelő és 2 munkás, akik a tetőn dolgoznak. Újra átbeszéljük a tervben leírtakat – hova mennek a napelem panelek, hogy lesz a kötés, hova kerül az inverter. És kezdődik az építés. Normál családiházas méretnél még aznap délután el is készül – mérettől, bonyolultságtól függően – a napelemes rendszer.
Fent van a napelemem, mikor fog termelni?
A telepítés után megkapjuk a szükséges dokumentációt a csapattól, és készre jelentjük a rendszert az áramszolgáltató felé. Mivel ezzel változik az elszámolási mód, alá kell írni a szolgáltató hálózathasználatra és -csatlakozásra vonatkozó szerződéseit is. Innentől számolva még (jelenlegi tapasztalataink szerint) 1,5-2 hónapot kell várni, hogy a szolgáltató elvégezze a mérőóra cseréjét, azonban ez ügyfélszolgálattól, területtől függ. Lehet gyorsítani a folyamatot, ha az ügyfél telefonon, személyesen felkeresi a szolgáltatót.
Óracsere után élesíthető a rendszer. Ekkor szakértőink beállítják az invertert és az ahhoz tartozó wifi modult, amely a rendszer termelési adatait és műszaki jellemzőit közvetíti az inverterhez tartozó adatgyűjtő felülete felé. A felhasználói felület (mobil applikáció) elérhetőségét átadjuk az ügyfélnek, aki ettől kezdve folyamatosan, gyakorlatilag bárhonnan, bármikor nyomon tudja követni a termelést, az inverter üzeneteit és az esetleges hibákat. A felülethez mi is hozzáférünk, így gördülékenyebb az esetleges hibaelhárítás is.
Az üzemeltetésben is számíthat ránk!
A kész rendszerről összeállított átadási dokumentációban szerepel a rendszer minden adata:
- milyen részei, milyen üzemmódja van,
- hogyan kell használni,
- hogyan észleli a hibát és azt hova kell bejelenteni.
Viszont ügyfeleink az üzemeltetést és hibaelhárítást illetően hozzánk is fordulhatnak. 2 éves szerelési garancia vonatkozik az általunk telepített napelem rendszerre, amely szerint ha a telepítés során bármi hibás, azt térítésmentesen javítjuk. Ha később a rendszer bármely elemével garanciális probléma adódik, akkor is érdemes minket keresni, segítünk a megoldásban.
Minden egy kézben
Büszkén vállaljuk, hogy mi valóban egy kézben fogjuk össze az ügyeket, levéve a terhet az igénylő válláról. Ennek előfeltétele viszont, hogy meghatalmazást kérünk, amelyben rögzítjük, hogy ügyintézés végett az ügyfél nevében eljárhatunk az MGT-t kibocsátó áramszolgáltatónál. Egyeztetünk a szolgáltatóval, a telepítőkkel és az üzemeltetésben is számíthat ránk!
Amennyiben kérdése merül fel a folyamat bármely pontján, forduljon hozzánk bizalommal. Értékesítőnk, projekt koordinátorunk, akivel addig kapcsolatban állt, szerződéskötés után is tartja az ügyféllel a kapcsolatot. A kérdés, kérés bonyolultságától függően pedig csapatunk több dedikált szakértőjét is be tudjuk vonni az esetleges problémák megoldásába.
MGT-vel a birtokában kérje egyedi ajánlatunkat formunk kitöltésével, pár kattintással!